وب سرویس چیست؟

وب سرویس چیست ؟ در عصر کنونی که عمده شرکت ها که جهت انجام فرآیند های سازمانی خود از نرم افزار های متعدد استفاده میکنند ، برقراری ارتباطات و تعاملات بین کلیه سامانه ها رمز کارآمدی سازمان بوده و اوقات بسیار زیادی از زمان نیروی کار صرف یکپارچه سازی و تبادل این اطلاعات می باشد.

به عنوان مثل واحد فروش و ارتباط با مشتری (CRM) می بایست دسترسی به اطلاعات سامانه با خدمات پس از فروش و نیز سیستم اعلام وضعیت بدهی و طلب مشتری باشد . ولی با توجه به عدم امکان استفاده از یک سامانه یکپارچه که کلیه این اطلاعات را در اختیار داشته باشد ، بسیاری از امور به صورت دستی و زمان بر خواهد بود.
حال تصور کنید که نرم افزار واسطی وجود داشته باشد که بوسیله آن بتوانید تبادل اطلاعات بین سامانه های مختلف را انجام دهید ، بدون اینکه خللی در سامانه های مربوطه ایجاد گردد.
مهمترین کاربرد وب سرویس ها در حوزه مالی و بازرگانی ، وب سرویس فروشگاهی است که بوسیله آن می توان کلیه تراکنش های مربوط به سایت فروشگاهی را بدون دخالت نیروی انسانی به نرم افزار حسابداری و فروش شرکت منتقل نمود.

از مزیت های این سامانه ، سرعت عمل بالا ، دقت و جلوگیری از اتلاف وقت می باشد.


وب سایت فروشگاهی

تعریف تخصصی وب سرویس:

یک وب سرویس مجموعه ای از پروتکل ها و استانداردهای باز است که به طور گسترده برای تبادل داده ها بین سیستم ها یا برنامه ها استفاده می شود.

برنامه های نرم افزاری با استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی نوشته شده و بر روی سیستم عامل های مختلف اجرا می شوند.وب سرویس ها این امکان را به شما می دهد تا از خدمات وب برای تبادل داده از طریق شبکه های رایانه ای استفاده کنید.

وب سرویس سانیران

وب سرویس فروشگاهی

وب سرویس نرم افزار حسابداری

وب سرویس سایت فروشگاهی

فهرست