4/5 - (2 امتیاز)

ساختار شکست کار:

ساختار شکست کار یا wbs در واقع شکستن عملیات یا مراحل اجرای پروژه به واحد های عملیاتی قابل اجرا و کنترل می باشد. با ساختار شکست کار به جای اینکه بخواهیم کل هزینه ها و درآمد های پروژه را کنترل کنیم ، در کوچکترین سطح اجرائی پروژه امکان کنترل هزینه ها ، درآمد ها و بودجه را رصد میکنیم. این کار از ویژگی های بیشماری برخوردار هست که در زیر به برخی از این موارد اشاره میکنیم:

  • عملا کنترل یه واحد کوچک از کل مجموعه به مراتب ساده تر و قابل اجرا تر از کل پروزه می باشد
  • هزینه ها در واحد ها و سطوح ریز تر ، دید بسیار کاراتری را به مدیریت پروژه میدهد
  • امکان گزارش گیری از کلیه مراحل و واحدهای پروژه امکان پذیر بوده و به راحتی می توان گلوگاه های پروژه را رصد نمود و حتی الامکان از بروز مشکلات و ضرر های احتمالی جلوگیری به عمل آورد
  • امکان بودجه بندی در سطوح پائین تر به مراتب راحت تر و مناسب تر از کل پروژه خوهد بود
  • میران درآمد های هر سطح با اندیشیدن به تدابیر قبلی به راحتی قابل محاسبه می باشد
  • سود و زیان هر واحد کاری قابل رصد و گزارش گیری بوده و این موضوع دربرآوردهای آتی شرکت بسیار ارزشمند خواهد بود
  • استخراج گزارشات سود و زیانی در سطوح پائین تر ، تجربه بسیار ارزشمندی در اختیار مدیران جهت تصمیم گیری های آتی از جمله شرکت در مناقصات و … قرار خواهد داد

همانطور که ذکر شد ، استفاده از ساختار شرکت کار ، از مزایای بیشماری برخوردار می باشد . لذا مدیران کنترل پروژه ، شکست مراحل پروژه را حتما چه در برآوردهای اولیه و چه در عملیات اجرائی و آتی پروزه مد نظر قرار میدهند.

در پایان این موضوع گفتی است که در این برهه از زمان و همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی و دستیابی کاربران بصورت لحظه ای به اطلاعات ،دیگر تعیین سود یا زیان پروژه ها در پایان پروژه صرفا انجام نمیپذیرد . چرا که با کنترل واحد های کاری یا همان ساختار شکست کار ، به صورت لحظه ای امکان پذیر بوده و مدیران را به سمت کنترل ضرر و زیان پروژه ها سوق خواهد داد.

نرم افزار کنترل قراردادهای پیمانکاری سانیران ، با هدف کنترل واحدهای کاری در سطوح هزینه ای و درآمدی ، این امکان را به کاربران میدهد که در لحظه ،از وضعیت سود و زیان هر فعالیت آگاه گردیده و نسبت به ارائه راهکار مناسب در تداوم  سود آوری و ممانعت از بروز زیان اقدام نمایند.

به دنبال نرم افزار حسابداری و مالی هستید؟

نرم افزار یکپارچه سانیران با قابلیت های بی نظیر بهترین انتخاب را به شما می دهد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

دانلود رایگان

نرم افزار حسابداری

به این مطلب امتیاز دهید
4/5 - (2 امتیاز)
این مطلب را به اشتراک بگذارید
فهرست