نرم افزار حقوق و دستمزد چیست و چه مزایایی دارد؟

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست و چه مزایایی دارد؟

۹ دیدگاه

شرکت های خدماتی که به ارائه خدمات اشتغال دارند، بخش اعظم هزینه ها را متوجه حقوق و دستمزد می دانند.
در این راستا استفاده از یک سیستم مناسب جهت محاسبه دقیق دستمزد بر اساس قوانین و دستور العمل خاص شرکت، نقش تعیین کننده ای در تسهیل امور جاری و نهایتا سود و زیان حاصله ایفا می نماید.
نرم افزار حقوق و دستمزد با انعطاف بسیار بالا در محاسبه بر اساس انواع دستور العمل ها و روال های شرکت ، هزینه دستمزد هر پروژه یا واحد های مختلف پروژه تعیین نموده و جهت استفاده در گزارشات سود و زیان در اختیار سیستم حسابداری می گذارد.

نرم افزار حقوق و دستمزد

آشنایی با ویژگی های نرم‌افزار حقوق و دستمزد

شاید یکی از دشوارترین، پیچیده ترین و پرچالش ترین محاسبات حقوق در تمام دنیا را بتوان محاسبات حقوق و دستمزد دانست.

پارامترها و موارد قانونی نظیر بیمه و مالیات سبب شده این محاسبات زمان زیادی را بطلبد و درصد خطا نیز در آن ها بسیار بالا باشد.
و همواره این امکان وجود دارد که افراد شاهد بروز خطاهای انسانی در جمع‌آوری اطلاعات کارکردی و محاسبه دقیق حقوق و مزایای پرسنل در سازمان های خود باشند.

همواره یکی از اصلی ترین بخش های یک سازمان محاسبات حقوق و دستمزد آن است و حساسیت آن باعث شده که برای اجرای دقیق تغییرات دستورالعمل‌های داخلی و قوانین حاکمیتی به نرم افزاری کارآمد احتیاج باشد.

برخلاف باور عموم که محاسبه حقوق و دستمزد کار بسیار آسانی است و تنها می توان از طریق یک فایل اکسل آن را انجام داد، این کار دارای پیچیدگی های محاسباتی بسیاری بوده و ممکن است سهل انگاری در این امر دردسرهایی را برای سازمان به وجود آورد.

از این رو یک سازمان برای داشتن روالی منظم و منسجم جهت محاسبه و پرداخت دستمزد کارمندان خود و رعایت دستورالعمل‌های داخلی و قوانینی حاکمیتی بایستی به فکر تهیه یک نرم‌افزار حقوق و دستمزد مناسب بوده که از یک سری از ویژگی ها برخوردار باشد.
در این مقاله ما قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های نرم افزار حقوق و دستمزد بپردازیم. برای انتخاب یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب که به خوبی قادر به پاسخگویی نیازهای سازمان شما بوده حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نرم افزار حقوق و دستمزد

دلایلی برای اثبات اهمیت نرم افزار حقوق و دستمزد

با بزرگ تر و گسترده تر شدن روز افزون یک سازمان بدون شک یکی از اصول حفظ و بقای سازمان، حفظ و نگهداری افراد کلیدی و استخدام افراد باقابلیت‌های مناسب خواهد بود.
از این رو به طبع سیستم حقوق و دستمزد نیز بسیار در این مسئله تاثیرگذار خواهد بود. دلایل اهمیت حقوق و دستمزد بسیار زیاد است و ما در این جا تنها به اختصار ۵ نمونه از آن ها را عنوان خواهیم نمود:

  1. در راستای فعالیت یکی از اصلی ترین و بیشترین هزینه های واحد تجاری محسوب خواهد شد.
  2. منابع انسانی یکی از اصلی ترین عوامل افزایش کیفیت کار و درآمدزایی سازمان به شمار خواهند آمد.
  3. ایفا کننده مسائل بسیاری در حیطه اجتماعی، رفاهی و سیاسی در سطح کلان خواهد بود.
  4. به طور کلی در شرکت‌های خدماتی، دانش‌بنیان و یا طراحی، هزینه‌های حقوق و دستمزد بیشترین و حتی گاهی اوقات تا ۸ درصد از هزینه های آن سازمان را شامل خواهد شد.
  5. هزینه حقوق و دستمزد در شرکت های صنعتی به طور معمول بین ۱۰ الی ۱۵ درصد هزینه‌های بهای تمام‌شده تولید کالا را در برخواهند گرفت.

الزامات ده گانه محاسبه حقوق و دستمزد

بر اساس قوانین و اصول استخدامی هر کشور کلیه سازمان ها در دوره ای مشخص موظف هستند طبق تعداد ساعت کارکرد هر شخص و مطابق با توافقات انجام شده بین کارفرما و شخص، اقدام به پرداخت حقوق نمایند.
اما تمامی الزامات به پرداخت حقوق بر اساس الزامات قانونی ختم نمی شود و الزامات دیگری نیز برای سازمان ها وجود دارد که آن ها را موظف به محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد می نماید. که به طور کلی می توان آن ها را به ۱۰ دسته تقسیم نمود:

  1. در اختیار داشتن اطلاعاتی جامع و کامل از پرونده و سوابق قبلی و فعلی پرسنل
  2. رعایت قوانین مالیاتی و تأمین اجتماعی و همچنین معافیت‌های عمومی پیش‌بینی‌شده در قانون
  3. رعایت قوانین کار در رابطه با چگونگی استخدام، تحریر و الزامات قرارداد
  4. رعایت ایمنی کار در شرکت‌هایی با امور دشوار، پر ریسک و یا دارای خطر فیزیکی
  5. رعایت الزامات حقوق پرسنل کارآموز، آزمایشی و یا پرسنل فصلی
  6. لزوم شفافیت طریقه محاسبه و تخصیص هزینه حقوق و دستمزد
  7. شفافیت الگوی محاسبات ارقامی با پرداخت غیرمستمر
  8. شفافیت آیتم های کاسته شده از دستمزد( خواه ماهانه بوده خواه موردی)
  9. رعایت استانداردی گزارش گیری حقوق و دستمزد برای اشخاص درون سازمان و یا برون سازمانی
  10. اطلاع از هزینه های دستمزدی سازمان

نرم افزار حقوق و دستمزد

عملکرد دایره پرداخت حقوق و دستمزد در سازمان

در هر سازمان دایره حقوقی وظایف خاص خود را داشته که از بین آن ها می توان به چند نمونه از وظایف اصلی این دایره اشاره نمود:

  1. اقدام به گردآوری اطلاعات حکم حقوقی پرسنل
  2. گرد آوری اطلاعات عملکرد پرسنل نظیر ساعات کارکرد عادی، اضافه‌کاری‌ها، ساعت کاری‌های موردی، مأموریت و کسر حضور
  3. محاسبه و تعیین حقوق و دستمزد هر یک از پرسنل به تفکیک محل خدمت و مرکز هزینه
  4. تسهیم هزینه‌های حقوق و دستمزد مطابق با استانداردها و قوانین حاکم بر سازمان
  5. اقدام به ذخیره اطلاعات محاسباتی افراد نظیر ساعت کارکرد و اعداد ناخالص و خالص قابل پرداخت
  6. استخراج گزارش حقوق و دستمزد هر فرد به تفکیک در نرم افزار حقوق و دستمزد
  7. گرفتن خروجی از گزارشات مختلف در رابطه با میزان بهره‌وری و کارایی پرسنل با شاخص‌هایی متعارف یا خاص سازمان
  8. گرفتن خروجی از گزارش های بیرون از سازمان نظیر گزارشات حسابرسی، مالیات و بیمه
  9. اقدام به ذخیره اطلاعات سنواتی پرسنل و بایگانی الکترونیکی اطلاعات

الزام جایگزینی سیستم مکانیزه حقوق و دستمزد به جای سیستم دستی

اگر چه الزامی برای استفاده از سیستم های مکانیزه وجود ندارد ولی سادگی و دقت بالای ابزار مکانیزه خواه ناخواه افراد را از به طرف این ابزار خواهد کشاند.

یک سیستم حقوق و دستمزد مطلوب در کنار کاربری آسان بایستی از پس انجام محاسبات پیچیده حقوق هر کارمند به تفکیک برآمده و البته این امر به زمان بسیار زیادی احتیاج دارد و دارای درصد خطاپذیری بالایی نیز می باشد.

در حقیقت با استفاده از یک نرم افزار حقوق و دستمزد مناسب به خوبی می توان رضایت‌مندی کارکنان را افزایش داد و همچنین تعامل با مراکز و سازمان‌های مرتبط (بیمه، سازمان امور مالیاتی و سایر) نیز بسیار بهبود پیدا خواهد نمود.

جذابیت استفاده از نرم افزارهای حقوق و دستمزد به واسطه محاسبات سریع و دقیق منطبق با الزامات قانونی بسیار بیشتر شده و این موضوع حتی شرکت‌های کوچک با کارکنان معدود را نیز ترغیب به جایگزین نمودن نرم افزارهای حقوقی به جای محاسبات دستی نموده است.

نحوه طراحی نرم افزار حقوق و دستمزد باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان  انواع وضعیت‌های استخدام، انواع بیمه‌ها و انواع اضافات و کسورات، تعریف فرمول‌های متنوع محاسباتی در سایر آیتم‌های دستمزدی موردنیاز سازمان‌ها را تعریف نمود تا از این طریق امکان دریافت فیش، لیست و گزارشات دقیق و قابل اتکا نیز فراهم گردد.

با توجه به این که در بعضی از سازمان ها و شرکت ها افزایش بعضی از آیتم‌های احکام که ارتباط مستقیم با محاسبات حقوق و دستمزد دارد، با تاخیر اعلام آن ها انجام شده لذا نرم افزار حقوق و دستمزد انتخابی شما بایستی به خوبی از پس محاسبه معوقات برآمده و پردازش‌های لازم جهت ارائه خروجی صحیح را به آسانی انجام دهد. چرا که این امر در پردازش های دستی دشوار بوده و امکان بروز خطا در آن بسیار بالا می باشد.

از آن جایی که هزینه‌های حقوق بر روی بهای تمام‌شده کالا و خدمات و ارائه آن در صورت‌های مالی بسیار حائز اهمیت است، لذا نرم افزارهای حقوق و دستمزد دارای قابلیت ثبت هزینه‌های حقوق در مراکز تولیدی، خدماتی، اداری و تشکیلاتی و فروش همراه با ارائه گزارشات پویا مجهز است.
همچنین امکان تخصیص حقوق و مزایای مستقیم هر پرسنل به زمان تولید یا فعالیت نیز در آن ها در نرم افزار حقوق و دستمزد امکان پذیر خواهد بود.

کمبودها و نارسایی های موجود در نرم افزارهای ایرانی

به طور کلی نرم افزارهای حقوق و دستمزد موجود در بازار پاسخگوی ۴ دسته از نیازهای سازمان ها می باشند:

  1. مدیریت دستمزد (مزایا و کسورات)
  2. مدیریت امور مالیاتی و تأمین اجتماعی
  3. تهیه گزارشات مدیریتی
  4. تهیه گزارشات قانونی (بانک، بیمه و مالیات)

این پاسخگویی با در نظر گیری سوابق شرکت سازنده نرم افزار به طور تقریبی در محدوده ای مشخص قرار داده شده اما تأثیر این محاسبات بر بهای تمام‌شده و سود و زیان سازمان موضوعی است که کمتر شرکتی در ساخت نرم افزار خود به آن پرداخته است.

به طور کلی در اکثر شرکت ها و سازمان ها دایره حقوق و دستمزد مستقل از سایر واحدها است و با دیگر بخش های سازمان مطابق با ارائه گزارش‌های مختلف ارتباط خواهد داشت .
این در حالی است که در یک نرم‌افزار یکپارچه حقوق و دستمزد ارتباط دایره حقوق و دستمزد با دیگر واحدها به ویژه تولید به طور مستقیم انجام خواهد شد.

این عدم وابستگی که در برخی از نرم افزارهای حوزه دستمزد وجود دارد باعث عدم شناسایی درست هزینه حقوق در سایر هزینه‌های سازمان شده و در نهایت به عدم تصمیم‌گیری مناسب مدیریت ختم خواهد شد.

اصلی ترین ویژگی های نرم‌افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد در واقع یک نرم افزار یکپارچه و منسجم بوده که در تمامی زمینه ها دارای ارتباطی جامع و مفهومی بوده و به گونه ای بوده که در هر لحظه توانسته با ثبت تنها یک رکورد در یک بخش از نرم افزار در دیگر بخش ها تاثیری به جای بگذارد.

ارتباط جامعی که این نرم افزار داشته را می توان اصلی ترین مزیت رقابتی آن با سایر نرم افزارها دانست و در واقع این مزیت خود به تنهایی توانسته باعث تمایز و برتری ویژه‌ای بدون ایجاد ارتباط واسط و کنترلی گردد.

نرم‌افزار حقوق و دستمزد این قابلیت را داشته تا اقدام به تعریف پارامتریک انواع استخدام، مزایا و کسور، آیین‌نامه‌های محاسباتی پرداخت و … نموده و به کاربر این امکان را داده تا خود با در نظرگیری قوانین سازمان اقدام به تعیین شرایط پرداخت نماید.
از دیگر قابلیت های نرم افزار حقوق و دستمزد سانیران می توان به مواردی چون توانایی محاسبه تسویه‌ حساب گروهی و محاسبات پیچیده معوقه حقوق و ثبت کارکرد کارکنان به تفکیک هر پروژه اشاره نمود. در ادامه سه ویژگی اصلی این نرم افزار به صورت اختصار آورده خواهد شد:

  • الگوی سند پارامتریک حقوق و دستمزد

یکی از قابلیت های اصلی نرم‌افزار حقوق و دستمزد سانیران، مفهوم الگوی سند حقوق به طور خودکار و تعیین هزینه‌های حقوق به گونه ای است که کاربر از طریق تنظیمات گوناگون قادر به صدور سند حقوق و دستمزد خواهد بود.

همواره یکی از معضلات حسابداری حقوق و دستمزد یا حسابداری مالی، ثبت سند حسابداری بوده و صدور سند به شکل دستی کاری بسیار وقت گیر و همراه با درصد خطاپذیری بالا می باشد.
از این رو نرم‌افزار حقوق و دستمزد به واسطه طراحی درست امکان تهیه یک الگو سند برای ثبت ماهانه سند حقوق به‌صورت مکانیزه را برای کاربران مهیا ساخته تا در کمترین زمان و با حداقل خطا اسناد را در سطوح متفاوت تفصیلی به ثبت برسانند.

از دیگر قابلیت های این نرم افزار می توان به امکان صدور سند عیدی و پاداش و بازخرید به‌ صورت ماهانه بر اساس کارکرد در هر مرکز هزینه به ‌صورت مکانیزه اشاره نمود.

  • یکپارچگی با تمام بخش‌های سازمان

منظور از یکپارچگی ایجاد ارتباط در کلیه بخش های نرم‌افزار بوده که موارد زیر را در برخواهد گرفت:

  1. امکان تعریف اطلاعات در نرم‌افزار حسابداری و فراخوانی آنها در حقوق و دستمزد برای ممانعت از تکثر اطلاعات
  2. مشخص نمودن ارتباط پرداخت مساعده و خالص حقوق با سیستم خزانه‌داری متمرکز
  3. تعیین هزینه‌های حقوق و دستمزد تولیدی و تخصیص به بهای تمام‌شده کالا
  • کنترل‌های داخلی

  1. همواه در حال کنترل رابط سند حقوق با محاسبات بوده تا چنانچه کاربران قصد حذف اطلاعات حقوقی را داشته به آن ها هشدار داده شده تا برای جلوگیری از ایجاد مغایرت در مرور حساب ها نسبت به حذف ثبت اسناد بازخرید، عیدی و حقوق نیز اقدام نمایند.
  2. همواره امکان عملیات جاری نرم افزار وجود داشته تا در هر زمان که نیاز بود کاربر اقدام به انجام محاسبات و ثبت سند حقوق نماید.
  3. طی محاسبه بهای تمام شده چنانچه محاسبات حقوق انجام نگردد امکان ثبت محاسبه بهای تمام‌شده وجود نخواهد داشت و این موضوع را در واقع می توان مهم ترین مزیت کنترل صحیح تخصیص هزینه دستمزد به بهای تمام‌شده دانست.

امکانات و قابلیت های نرم افزار حقوق و دستمزد سانیران

دقت و سرعت نرم‌افزار حقوق و دستمزد سانیران در محاسبه و ثبت حقوق و دستمزد بسیار بالا بوده و در واقع می توان آن را یکی از اصلی ترین ابزارهای کمکی سازمان ها در محاسبه، تخصیص، ثبت و طبقه‌بندی هزینه‌ها به شمار آورد. این نرم افزار دارای امکاناتی به شرح زیر می باشد:

  • گردآوری اطلاعات جامع پرسنل و کمک به حذف بایگانی فیزیکی و حجیم
  • جمع آوری اطلاعات و سوابق پیشین پرسنل
  • تعریف تمامی الزامات و پارامترهای حقوقی و حکم تنها با یک‌بار تعریف
  • تعریف الگوهای محاسباتی به صورت پارامتریک
  • امکان محاسبه حقوق به تفکیک ریز هزینه‌ها با سرعت بسیار بالا
  • امکان محاسبه حقوق به تفکیک مراکز هزینه مختلف برای مشخص نمودن سود و زیان
  • امکان محاسبه حقوق به تفکیک هر شخص برای نگهداری حساب‌های دائمی سازمان
  • امکان محاسبه تسویه‌حساب اشخاص برای ترک کار
  • امکان محاسبه عیدی و پاداش، ذخایر مرخصی و بازخرید خدمت
  •  قابلیت ثبت سند حقوق و دستمزد، عیدی و بازخرید بدون دخالت پرسنل و به طور خودکار
  •  استخراج فایل بیمه و مالیات به تفکیک محل خدمت‌های گوناگون در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • استخراج  فایل پرداخت به بانک جهت نظام هماهنگ پرداخت
  • گرد‌آوری اطلاعات لیست حقوق و دستمزد از جمله تمامی پارامترهای مستمر و غیرمستمر و کسورات
  • گرد‌آوری اطلاعات خلاصه لیست سالانه حقوق و دستمزد
  • استخراج گزارش حقوق هر یک از پرسنل (فیش حقوقی)
  • امکان تهیه و ایجاد گزارش خاص سازمان
  • استخراج گزارشات مدیریتی
  • امکان انجام گزارش مقایسه‌ای سنواتی حقوق در دوره
  • امکان تعریف نامحدود عوامل حقوقی در گروه‌های مختلف مزایا، کسور و تعهدات کارفرما و به تفکیک انواع استخدام
  • امکان فرمول‌نویسی عوامل حقوقی به صورت دلخواه با استفاده از توابع و پارامترهای متنوع و نگهداری تاریخچه تغییرات آن‌ها برای پوشش‌دهی محاسبات معوقه
  • امکان تنظیم ویژگی‌های عوامل حقوقی در محاسبات، به عنوان مثال مالیات‌پذیر، بیمه‌پذیر و غیره
  • در نظر گرفتن سوابق و تاریخچه اطلاعات در انجام محاسبات
  • انجام محاسبات دقیق بر اساس روش‌های تعریف شده
  • امکان ثبت معوقه‌های حکمی و کارکردی و پوشش‌دهی کامل محاسبات معوقه
  • محاسبات حقوق ماهانه
  • محاسبات ذخیره سنوات
  • امکان تعریف انواع پرداخت‌ها و محاسبات بین ماه خاص سازمان جدا از محاسبات حقوق و انجام عملیات مستقل مربوط به آن (تعریف عوامل، ورود اطلاعات کارکردی، انجام محاسبه، صدور سند حسابداری و گزارش‌های مرتبط برای پرداخت‌ها و محاسبات بین ماه
  • امکان تهیه گزارش‌ها و فایل(دیسکت) بیمه مطابق با استانداردهای تعریف شده در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • امکان تهیه گزارش‌های درخواست وجه برای وزارت دارایی و تهیه فایل مربوط به آن مطابق با استانداردهای تعریف شده
  • امکان تغییر در ساختار فایل‌ها به صورت دلخواه توسط کاربر به‌منظور تسهیل اعمال تغییرات مربوط به آن‌ها
  • امکان تهیه گزارشات دیون
  • امکان پوشش‌دهی کامل طرح میزان، اعم از ارسال درخواست صدور کارت، دریافت و فراخوانی فایل ارسال شده از بانک بابت بدهی کارکنان و ارسال فایل کسر از حقوق به بانک مورد نظر مطابق با استانداردهای تعریف شده وزارت بازرگانی
  • تهیه گزارش حسابرسی در بازه‌های زمانی دلخواه و سطوح منتخب بر حسب نیاز (نوع استخدام، مرکز هزینه، محل خدمت، واحد سازمانی و غیره)
  • امکان تهیه انواع گزارش‌های مقایسه‌ای
  • امکان ساخت و تهیه گزارش‌های با محتوا و فرمت دلخواه کاربر
  • معرفی درختواره پارامترهای مختلف به صورت پویا شامل تابعیت، مناطق، مدارک تحصیلی، مذاهب و …
  • معرفی درختواره های محل های جغرافیایی به صورت سطوح کشور ، شهر، شهرستان و….
  • معرفی تقویم‏های مختلف کاری به تفکیک نوع استخدام
  • معرفی جداول مالیاتی منطبق با تغییرات سالانه
  • معرفی مراکز هزینه و محل‏های خدمت و محلهای پرداخت و ایجاد ارتباط با پرسنل
  • معرفی انواع دستگاه‏های حضور و غیاب موجود و تعریف ساختار اطلاعاتی آنها جهت اخذ خلاصه کارکرد ماهانه پرسنل
  • معرفی سازمان در قالب واحدهای سازمانی، پستهای سازمانی، رسته‏های شغلی
  • معرفی مشخصات شناسنامه‏ای پرسنل، سوابق کاری، سوابق تحصیلی، بستگان، دوره‏های آموزشی طی شده و سایر اطلاعات مرتبط
  • معرفی عوامل حقوق شامل مزایا، کسور، کارکرد و تعهدات کارفرما به تفکیک نوع استخدام و نحوه محاسبه هر عامل
  • معرفی انواع عوامل وام و پس انداز رفاه در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • معرفی انواع مختلف استخدام و انجام کلیه تعاریف حقوقی به تفکیک هر استخدام
  • امکان گروهبندی پرسنل مطابق با شاخص دلخواه تعریف شده توسط کاربر جهت تهیه گزارشهای خاص
  • معرفی گروه حساب های مرتبط با عوامل حقوق و انتساب هر یک از پرسنل به گروه حساب خاص جهت صدور سند مالی حقوق دلخواه
  • صدور احکام متعدد استخدامی برای هر یک از پرسنل در مقاطع مختلف زمانی و انجام محاسبات و تهیه گزارشات با حفظ سوابق
  • صدور احکام متعدد حقوقی برای پرسنل در مقاطع مختلف زمانی و انجام محاسبات با حفظ سوابق
  • امکان معرفی نحوه محاسبه عوامل حقوقی شامل مزایا، کسور و … به تفکیک انواع استخدام با تاریخ موثر
  • امکان معرفی عوامل خاص نظیر باز خرید مرخصی و ذخیره سنوات و نیز نحوه محاسبه آنها به صورت پارامتریک
  • تخصیص مقطعی مزایا و کسور غیر مستمر به صورت ثابت یا پارامتریک
  • امکان تعریف الگوهای محاسباتی(Macro) و استفاده از آنها در تعریف فرمولهای محاسباتی
  • انجام کلیه عملیات به صورت انفرادی و گروهی
  • ورود اطلاعات کارکرد پرسنل از طریق کارت ساعت، فایل و یا به صورت دستی
  • تخصیص وامهای متعدد به پرسنل و تعریف نحوه بازپرداخت و کسر اقساط به صورت خودکار
  • امکان تعلیق خودکار کسر اقساط وام حسب خالص پرداختی منفی
  • انجام محاسبات معوقه بر مبنای هر تعداد حکم حقوقی معوقه
  • امکان ارزشیابی پرسنل در مقاطع مختلف زمانی و ملاحظه آن در محاسبات حقوقی
  • انجام محاسبات مربوط به ترک کار و مرخصی پزشکی و تهیه لیست بیمه متناسب
  • امکان آرشیو و یا غیر فعال سازی پرسنل در مقطع زمانی دلخواه
  • امکان تسهیم عوامل هزینه حقوق به تفکیک کارکرد روی پروژه، مرکز هزینه، نوع فعالیت به تفکیک کارشناس
  • امکان تعریف گروههای کاربری و کاربران با سطوح مختلف
  • امکان تخصیص سقف اضافه کار مجاز به هر واحد و کنترل سقف و ذخیره اضافه کار مازاد پرسنل
  • امکان انجام تنظیمات خاص هرفرم توسط مدیر سیستم برای هر گروه کاری
  • امکان تعیین انواع معافیت های مالیاتی و محاسبه مالیات به صورت ماهانه و سالانه در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • امکان تعیین درصد معافیت های مالیاتی برای محلهای خدمت پرسنل
  • امکان تهیه فایل سازمان امور مالیاتی مرتبط با محاسبات مالیات
  • امکان انجام عملیات گروهی صدور احکام، تخصیص وام، تخصیص سایر مزایا  و ….
  • امکان تهیه فایل مرتبط با محاسبات مالیات حقوق منطبق بر فرمت سازمان امور مالیاتی کشور
  • امکان ارسال لیست بانک، لیست بیمه و … به کارتابل/صندوق پستی کاربر مورد نظر در سیستم اتوماسیون اداری پیوست
  • امکان توزیع الکترونیک فیش حقوقی در سطح سازمان و کلیه شعبات مرتبط
  • امکان  ارتباط با سامانه خرید اعتباری میزان
  • امکان دسترسی به پرونده الکترونیک پرسنل
  • لیست حقوق پارامتریک بر حسب کلیه عوامل مزایا، کسور، وام، تعهدات کارفرما، عوامل کارکرد به دلخواه کاربر
  • کلیه گزارشهای مرتبط با سازمانها نظیر کسور بازنشستگی، بیمه خدمات درمانی، بیمه تامین اجتماعی، فایل وزارت دارایی، گزارش ستادی خدمات درمانی و …
  • فیش حقوقی خلاصه و تفصیلی به صورت کاملا دلخواه مطابق با فرم سازمانی دلخواه
  • لیست/فایل یا خلاصه وضعیت بیمه و مالیات به تفکیک محل خدمت، نوع استخدام و واحد سازمانی
  • گزارش احکام استخدامی ،حقوقی
  • گزارش تجمعی لیست حقوق به تفکیک ردیف استخدام، واحد سازمانی و مرکز هزینه
  • گزارش هزینه یابی پروژه های به تفکیک پروژه و عوامل هزینه
  • ایجاد سند مالی حقوق با تنظیمات دلخواه و ارسال مستقیم آن به سیستم مالی پیوست یا هر سیستم مالی دیگر
  • گزارشهای پرسنلی با توجه به انواع اطلاعات مرتبط با پرسنل شامل مشخصات شناسنامه‏ای، سوابق، تحصیلات و سایر موارد
  • گزارش کاردکس وام و حقوق به تفکیک عوامل و حقوق و ماههای سال
  • امکان تعریف گزارشات دلخواه به صورت کاملا پارامتریک با استفاده از ابزار قدرتمند گزارش ساز پویا
  • امکان تعریف گزارش های مدیریتی به صورت صفحه گسترده و تعیین فرمت چاپ به صورت دلخواه
  • مکان تعریف تمامی سرفصل ها ، کدهای محاسباتی، عوامل پرداخت و کسور هر سازمان متناسب
  • تعریف قوانین مربوط به جداول پرداخت‌ها و کسور به ساده‌ترین روش
  • معرفی و تغییر جدول‌های مالیاتی
  • عملیات مربوط به وام ها و ضامنین وام
  • امکان پرداخت مساعده، پیش‌پرداخت
  • محاسبات عیدی و پاداش و مالیات با در نظر گرفتن معافیت‌ها
  • محاسبه و صدور سند ذخیره سنوات
  • امکان اعمال تغییرات معوقه جداول پرداخت و کسر با احتساب بیمه مالیات
  • امکان تسویه حساب و تغییر وضعیت پرسنل
  • امکان محاسبه مجدد ناشی از تغییر قوانین و روش‌های حقوق و دستمزد
  • امکان تهیه گزارش‌های بیمه، مالیات و تهیه پرونده های مکانیزه برای تمامی سازمانهای ذیربط نظیر  بانک‌ها، بیمه ها،دارائی و …
  • امکان طراحی گزارشاتی که در جداول از  پیش چاپ شده تهیه می شوند،نظیر فیش حقوق
  • امکان ارسال فیش به آدرس ایمیل کارکنان
  • امکان صدور سند حسابداری با ایجاد الگو توسط کار
  • نگهداری اطلاعات پرسنلی و استخدامی بر اساس تاریخ در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • انعطاف پذیری در قوانین و محاسبات در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • پرداختهای معوقه به دفعات
  • ارتباط مکانیزه با سایر سیستم‌ها
  • سرعت مناسب پردازش محاسبات ماهانه
  • خلاصه مراکز هزینه و گزارش کنترلی اسناد حسابداری
  • حقوق ماهانه در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • گزارش بیمه اجباری تکمیلی و مالیات
  • گزارش های مختلف با استفاده از گزارش ساز
  • حسابرسی سالانه
  • بازپرداخت و تعدیل وام‌ها
  • پرداخت‌ها و کسور در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • عواید سالانه به تفکیک مالیات تفکیکی
  • امکان طراحی و تهیه گزارشها و پرونده های مکانیزه برای کاربردهای مختلف
  • گزارش محاسبه ذخائر پرسنلی (مرخصی و سنوات)
  • نمودارهای مقایسه پرداخت ها و کسور
  • گزارشهای انتخابی
  • دریافت انواع اطلاعات پرسنل نظیر مشخصات پرسنلی، احکام، کارکرد، وام ها و… از طریق فایل متنی با ساختارهای مختلف
  • تولید اطلاعات ورودی به صورت مکانیزه و با توجه به شرایط موردنظر کاربر (بر اساس سوابق پرسنل)
  • دریافت اطلاعات ورودی در قالب فایل Text و Layout استاندارد سیستم
  • تهیه فایل های بیمه و مالیات با فرمت و ساختار موردنظر سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی
  • تهیه انواع فایل متنی جهت واریز مبالغ به حساب بانکی پرسنل با ساختار موردنظر کلیه بانک ها
  • پیوست انواع مستندات به مشخصات پرسنل
  • جابه جایی پرسنل بین شعب مختلف تعریف شده برای هر سازمان
  • تعریف انواع جرائم غیبت و تأخیر و اختصاص به پرسنل موردنظر
  • تعریف عوامل مؤثر در محاسبه حقوق در سطح پرسنل، مانند ضرائب اضافه کار عادی و تعطیل، ضریب سنوات، نوع مالیات و…
  • انتقال مانده مرخصی پرسنل به سال بعد با درنظر گرفتن ضوابط موردنظر سازمان
  • صدور گروهی احکام پرسنلی بر اساس شرایط متنوع و با امکان انتخاب پرسنل
  • تعریف انواع وام و امکانات مختلف از قبیل اصلاحیه، تسویه، قسط موقت و… و اختصاص آن به پرسنل
  • تعریف انواع بیمه در دو بعد تنوع نوع بیمه و یا شعب گوناگون
  • تعریف انواع مالیات و انتخاب روش محاسبه مالیات بر اساس مقتضیات روز
  • محاسبه انواع ذخیره ها نظیر عیدی، سنوات و مرخصی و صدور سند به سیستم مالی
  • معرفی انواع معافیت های مالیاتی در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • محاسبه انواع مأموریت و نوبت کاری، عیدی و پاداش، مساعده، مقرری ماه اول و…
  • تهیه گزارش های کنترلی با سطوح مختلف برای آیتم های موردنظر و در زمان های موردنیاز
  • طراحی فرم های مختلف نظیر فیش حقوق، حکم پرسنلی، لیست حقوق و… به صورت دلخواه توسط کاربران سیستم
  • اطلاعات پرسنل از قبیل اطلاعات شناسنامه ای، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و آموزشی، افراد تحت تکفل، سوابق پزشکی و…
  • احکام پرسنل به همراه فرم چاپی مورد نظر هر سازمان
  • کنترل کارکرد پرسنل به تفکیک و با توجه به شرایط موردنظر (مانند واحد سازمانی، مرکز هزینه، نوع استخدام، نوع بیمه و…) برای تاریخ های مختلف
  • لیست بیمه و مالیات با فرم چاپی استاندارد سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی
  • لیست و فیش حقوق به تفکیک و با توجه به شرایط موردنظر و با انواع فرم چاپی پیش فرض و قابلیت طراحی بر اساس خواسته هر سازمان
  • گزارشات کنترلی به ریز عوامل حقوقی (کسر، پرداخت، وام و …) به تفکیک و با توجه به شرایط موردنظر (با انتخاب محدوده تاریخی در حد سال، ماه و…)
  • کنترل وضعیت وام های پرسنل به تفکیک ترکیبی از انواع وام و سایر شرایط و هم چنین کاردکس وام پرسنل
  • لیست های سالانه کسر و پرداخت به تفکیک شرایط موردنظر
  • مقایسه هزینه های دستمزد مراکز و واحدها در زمان های مختلف و یا مقایسه با یکدیگر
  • لیست پرداخت کلی (به عنوان روکش سند مالی حقوق) و با تفکیک شرایط موردنظر (مرکز هزینه، واحد سازمانی، محل کار و…)
  • با نیازهای موجود سازمان .
  • امکان تعریف انواع گروه های حقوقی و تخصیص پرسنل به گروه های حقوقی
  • امکان ایجاد احکام متعدد برای پرسنل بر اساس نیاز سازمان و طراحی انواع حکم های کارگزینی به صورت نامحدود در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • امکان تخصیص عوامل کسور و پرداخت به هر فرد اعم از عوامل زمانی، مبلغی و امتیازی به صورت جاری یا معوقه با قابلیت دریافت از فایل اکسل برای تمامی پرسنل در این سیستم پیش بینی شده در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • امکان تعریف زمان های استاندارد محاسباتی شامل تعریف تعداد روزهای ماه، زمان استاندارد کار و زمان استاندارد مرخصی در هر ماه در این سیستم وجود دارد.
  • امکان تعریف جداول مالیاتی سالیانه، محاسبه مالیات بر اساس درآمد و نرخ مالیات پیش بینی شده در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • امکان تخصیص وام های مختلف به پرسنل، مشخص نمودن تعداد و مقدار اقساط وام، کسر مبلغ قسط از حقوق به صورت اتوماتیک در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • امکان تعریف صندوق پس انداز و محاسبه مانده صندوق به صورت اتوماتیک در هر ماه در نرم افزار حقوق و دستمزد
  • طراحی انواع فیش حقوقی با ذکر تمامی جزئیات مورد نظر سازمان از جمله مانده مرخصی، عوامل پرداختی مستمر و غیر مستمر، کسور قانونی و عملیاتی از جمله بیمه، مالیات، اقساط وام و صندوق پس انداز و مانده هر دو و … به علاوه امکان ارسال فیش های حقوقی از طریق ایمیل نیز برای پرسنل مقدور می‌باشد.
  • امکان تخصیص پیش پرداخت یا مساعده به صورت ماهانه به پرسنل نیز در این سیستم وجود دارد.
  • امکان صدور احکام مرخصی به صورت ساعتی و روزانه برای پرسنل و همچنین تعیین مرخصی استحقاقی سالانه پرسنل و محاسبه مقادیر مرخصی مصرف شده، مانده مرخصی پرسنل و مرخصی منفی در این سیستم پیش بینی شده است .
  • امکان انجام تسویه حساب پرسنل با احتساب سنوات، مانده مرخصی، … به صورت کامل در سیستم پیش بینی شده است.
  • تخصیص انواع عیدی به پرسنل بر اساس تعاریف سازمان، شامل عیدی های مبلغی و زمانی به سهولت در این سیستم امکان پذیر است.
  • امکان محاسبۀ تایم شیت و صدور سند تایم شیت با در نظر گرفتن تمامی جزئیات در سیستم پیش بینی شده است.
  • امکان فراخوانی اطلاعات کارکرد از انواع کارت ساعت با فرمت های مختلف به صورت کاملا پویا و اتوماتیک و انتقال اطلاعات به سیستم فراپیام.
  • امکان پرداخت خارج از لیست و تهیه لیست بانک از این پرداخت نیز در این سیستم پیش بینی شده است.
  • گزارش  گزارش حقوق و مزایا، مالیات پرسنل به همراه خروجی‌های مورد نیازسایت بیمه و اداره مالیات، گزارش بانک با خروجی مربوط به بانک های مختلف و ده ها گزارش ارزشمند دیگر از امکانات این سیستم می‌باشد.

نرم افزار نسخه حقوق و دستمزد پرسنلی سانیران

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!

۹ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دانلود رایگان

نرم افزار حسابداری

به این مطلب امتیاز دهید
4.5/5 - (133 امتیاز)
این مطلب را به اشتراک بگذارید
فهرست